Aktiivinen facebook vuorovaikutus?
Facebook päivitysten pitäisi olla mielellään sellaisia että ne aiheuttavat keskustelua ts. kommentointia, tykkäyksiä ja jakoja. Ei ehkä ihan helppoa aina jos ei halua jakaa hauskoja kissavideoita? Tuoreen algoritmiuudistuksen taustalla on Facebookin halu näyttää käyttäjille heille aidosti merkityksellistä sisältöä ja kannustaa vuorovaikutukseen. Vuorovaikutuksen on nimittäin todettu lisäävän ihmisten hyvinvointia, kun taas pelkän passiivisen sisällön kuluttamisen vähentävän sitä.
Käyttäjien sisällön ääressä tekemät toimenpiteet voidaankin luokitella kahteen kategoriaan: aktiiviseen ja passiiviseen vuorovaikutukseen. Lienee sanomattakin selvää, kumpi vuorovaikutuksen muoto on algoritmin suosikki. Kuitenkin aktiivisimmankaan yleisön omaava Facebook-sivu voi tuskin täysin välttyä algoritmiuudistuksen mukanaan tuomalta yrityssivujen orgaanisen näkyvyyden laskulta, mutta aktiiviseen vuorovaikutukseen kannustamalla kattavuuden romahtamista voidaan minimoida.